Кроки делегування або як правильно виконувати доручення.
Якщо ставитися до людини залежно від того, яким він є,
він залишиться таким, яким він є.
Якщо ж ставитися до нього відповідно до того,
яким він може і повинен бути, то він і стане таким,
яким може і повинен бути.
Гете
Основним головним болем керівників є той факт, що як показує практика, делегуючи, ми завжди втрачаємо в якості, але виграємо в часі. І в більшості випадків це так.
І цьому є логічне пояснення:
- у них ще недостатньо знань і досвіду;
- вони бояться помилитися і вантажу відповідальності;
- вони не бачать всієї картини і взаємозв'язків;
- у них і без цього був щільний графік роботи;
- вони ще не вміють правильно ставити пріоритети і т.д.
Наше ж завдання полягає в тому, як при економії часу за рахунок делегування, вивести якість виконуваної роботи на належний рівень.
Розглянемо з чого складається класична схема делегування:
Повідомити суть завдання (що?) - що має бути зроблено і які результати очікуються і в які терміни.
Визначити нормативи (коли?) - які будуть використовуватися для контролю ходу виконання завдання: вони повинні бути реальними (здійсненними). Тут же вимальовуються межі відповідальності виконавця і вид звіту за результатами.
Позначити важливість завдання (навіщо?) - чому потрібно виконати це завдання, який його зв'язок із загальною роботою і ситуацією в фірмі, які ускладнення можуть виникнути при виконанні завдання.
Надати повноваження виконавцю (як?) - необхідні для виконання роботи, в тому числі і на використання ресурсів, потрібних для виконання завдання. Описуються альтернативи і перешкоди. І інформуються всі задіяні особи про те, що даному менеджеру делеговано таке завдання.
Отримати зворотній зв'язок - переконатися, що виконавцю все зрозуміло і отримати його згоду. Якщо це необхідно, то повторити суть завдання, або використовувати його графічне представлення. Уточнюється: чи потрібна якась іще підтримка.
Контролювати хід виконання завдання - перевіряти по реперних точках хід виконання завдання.
Надати підтримку - в разі необхідності надавати підтримку і розбирати складні ситуації.
Особливо хочеться звернути увагу на важливість зворотного зв'язку: а чи правильно вас зрозуміли? При делегуванні людям властиво додумувати.
Крім основних кроків делегування, добре б ще дотримуватися і правила делегування:
1. Завчасно, з запасом часу. Видаючи завдання корисно завжди враховувати, що:
- співробітнику знадобиться час на обдумування і планування;
- він повинен вбудувати дане завдання в систему своїх переконань;
- йому знадобиться час на розкачку і вихід на робочий режим і т.д.
- людям властиво перебільшувати свої здібності;
- не всі люди однакові, у всіх свої особливості і специфіка;
- різні люди втомлюються і втрачають інтерес по-різному і т.д.
- не перевіряти його кожні 5 хвилин (це тепер його завдання);
- не лаяти, якщо він помилиться (він це робить перший раз);
- в разі провалу не звільняти (інакше вб'єте ініціативу у інших) і т.д.
- необхідно висловлювати захоплення при кожному невеликому досягненні;
- хвалити прилюдно і ставити в приклад;
- підбадьорювати і підтримувати бажання продовжувати роботу над проблемою і т.д.
- показуйте на помилки, а не на особисті якості;
- враховуйте психологічні особливості кожного;
- не чекайте відразу величезних результатів і т.д.
Всього їх існує три види:
Мавпа. Це коли всі по черзі перекладають один на одного обов'язки. Тобто завдання мігрує по компанії, а його ніхто так і не виконує. Всі тільки делегують.
Козли відпущення. Це коли шеф вибрав робочих конячок, на яких все звалює. Хто везе, того й вантажать. Цим користуються всі лоботряси. А ви «випалюєте» працездатних членів команди.
Стіна. Це коли шеф працює сам по собі, а компанія - сама по собі. Тобто делегування немає взагалі. Такий собі конгломерат дрібних індивідуальних господарств.
Немає коментарів:
Дописати коментар