неділю, 3 березня 2013 р.


Профорієнтаційна робота у школі: основні переваги в застосуванні комплексу «Профорієнтатор - UA» для середніх і вищих навчальних закладів

1 березня 2013 в 9:27, Ірма Сергіївна Чачанідзе

Профорієнтація являє собою системну й багатоступеневу допомогу учням середніх шкіл і вишів, доступну протягом усього періоду становлення особистості.
У профорієнтаційній роботі Центр «Гуманітарні технології»використовує такі підходи: інформаційний, діагностико-консультаційний, розвиваючий, активізуючий.
За роки використання комплексу «Профорієнтатор-UA» наш Центр накопичив багатий досвід застосування діагностико-консультаційного підходу, яким ми хотіли б поділитися. Він використовується в профорієнтаційній роботі, пов’язаній з обранням профільного навчання, навчального закладу, фаху, сфери діяльності, кар’єрного консультування тощо. При використанні комп’ютерної діагностики високі результати цього підходу досягаються у процесі індивідуального консультування психолога за результатами проведеного тестування.
  • ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА З УЧНЯМИ СЕРЕДНІХ ШКІЛ, З УРАХУВАННЯМ ЇХНІХ ІНТЕРЕСІВ, ЗДІБНОСТЕЙ ТА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ
Сучасний світ професій став розмаїтішим, збільшилася кількість вищих навчальних закладів і напрямків роботи. Це призвело до того, що багатьом старшокласникам стало важче обрити майбутній фах, тому профорієнтаційна допомога є актуальною та своєчасною. Комплекс «Профорієнтатор-UA» використовується в діагностичній роботі з учнями середніх шкіл і дозволяє виявити їхні інтереси, здібності та особистісні якості.
На підставі результатів тестування відбувається індивідуальна консультація психолога, яка дозволяє визначити схильність учня до того чи іншого виду діяльності, співставляючи його особистісні якості й вимоги до тих професій і сфер діяльності, де він зможе максимально себе реалізувати.
  • ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ З УРАХУВАННЯМ ІНТЕРЕСІВ, СХИЛЬНОСТЕЙ І ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ
По закінченні 8-9 класу на школярів чекає навчання у профільних класах чи спеціалізованих коледжах. Тому їм потрібно заздалегідь визначити спрямування подальшого навчання. Комплекс «Профорієнтатор» складений таким чином, щоб виключити як випадкові, так і суб’єктивні фактори, що заважають правильному вибору майбутнього фаху. З цією метою звіт про результати тесту доповнений діаграмою «профільні класи».
Завдяки комп’ютерним технологіям, автоматизовані процеси тестування, підрахунку результатів і адміністрування, що дозволяє отримати об’єктивні результати, вирішувати широкий спектр діагностичних задач, включаючи діагностику особистості й групи. Комп’ютерні технології дають можливість акцентувати увагу педагогів і психологів на організації профільних класів.
Для проведення тестування може використовуватися практично будь-яке приміщення, оснащене комп’ютерним обладнанням. Залежно від кількості задіяних комп’ютерів, пропускна спроможність комплексів може досягати 20 осіб за годину. Спеціалісти можуть також використовувати автономні й дистанційні версії тестових комплексів, що дозволяє їм проводити тестування в інших містах України.
  • ПЕРСОНАЛЬНИЙ ПІДХІД ПРИ УКЛАДАННІ ДОДАТКОВИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ І ПІДГОТОВЦІ ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ
Комплексна педагогічна й профорієнтаційна діагностика дає можливість визначити сильні та слабкі сторони старшокласників, скорегувати виявлений у них нерівномірний розвиток, підібрати персональний підхід при укладанні навчальних програм і підготовці до іспитів зовнішнього незалежного оцінювання. Діагностичний комплекс містить 105 найбільш актуальних на сьогодні професій, а також перелік дисциплін, з яких передбачені іспити ЗНО. На профконсультації одним із актуальних питань, що хвилюють старшокласників, є обрання майбутньої професійної сфери діяльності, тому всі зазначені в тесті професії відповідають освітньому стандарту України.
  • ПРОГРАМИ СТИМУЛЮВАННЯ АКТИВНОСТІ ТА РОЗВИТКУ: РОЗШИРЕННЯ ОСОБИСТІСНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ЯКІ СПРИЯЮТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ
За результатами тестування видаються роздруки з переліком розвиваючих тренінгів, рекомендованих для проходження старшокласникам. Це дає їм можливість краще розібратися, у якій професійній сфері вони зможуть максимально самореалізуватися. Тренінги дозволять усвідомити свої індивідуальні особливості, здібності, якості, сформувати знання, уміння й навички, необхідні для оволодіння конкретним фахом, для подальшого працевлаштування та кар’єрного зростання. Завдяки тренінгу старшокласники швидше приймають рішення щодо вибору професії, а також пріоритетних напрямків удосконалення, що відповідає основній діяльності цього віку.
  • ВЗАЄМОВИГІДНА СПІВПРАЦЯ З ВИЩИМИ НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ ТА КОМПАНІЯМИ-РОБОТОДАВЦЯМИ
Основна задача для старшокласників – правильно обрати майбутню сферу діяльності та виш, який готує спеціалістів з даного профілю. Саме комплексне профтестування дає можливість учневі підібрати оптимально відповідні для нього професії, а психолог підкаже, на які спеціальності орієнтуватися. Розглянутий діагностико-консультаційний підхід допоможе старшокласникові обрати конкретну професію, виходячи з його інтересів, і зробити корисною зустріч із представниками вищих навчальних закладів і організацій-роботодавців.
На днях відкритих дверей представники вишів надають інформацію про сам навчальний заклад, підготовчі курси, факультети та спеціальності, за якими проводиться підготовка. Під час презентацій, семінарів і зустрічей з представниками організацій-роботодавців, які проводять центри профорієнтації, старшокласники дізнаються про реальний стан ринку праці, про спеціальності, що користуються попитом, і можливості побудови кар’єри. У перспективі це сприяє проведенню професійних проб і стажуванню молодих спеціалістів у різних організаціях.

Більш детальна інформація:  

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярные сообщения

Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки